سرزمین دانایی

سرزمین دانایی
وبلاگ مطالب علمی وزندگینامه شخصیت های بزرگ وجدیدترین اخبار 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین دانایی و آدرس sarzamindanaee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





به نام خدا

 

فریدون سینیرلی اوغلو، قائم مقام وزیر امور خارجه ترکیه در خلال مذاکرات رسمی خود در تهران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص روند توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط در ابعاد دوجانبه، همچنین همکاری و تعامل دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و برخی مسائل مورد علاقه و اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.
سرمدی در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ و تأثیرگذار در منطقه، روابط دو کشور را بر اساس عناصر همسایگی و مشترکات فرهنگی و دینی عمیق و دوستانه توصیف و بر آمادگی دولت جدید کشورمان برای همکاری گسترده و همه جانبه با ترکیه تأکید کرد.
وی با اشاره به نتایج و مذاکرات بسیار خوب میان مقامات عالی‌رتبه دو کشور در خلال سفر اخیر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به تهران، به خصوص تصمیم دو طرف برای تشکیل شورای عالی روابط دو کشور و افزایش بیش از پیش سطح مبادلات تجاری و بازرگانی، بر جایگاه برجسته و مهم ترکیه در نگاه راهبردی ایران در توسعه و عمیق روابط با همسایگان و همچنین از نظر همگرایی منطقه‌ای تأکید کرد.
قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تقویت روند همگرایی میان کشورهای منطقه، ایران و ترکیه را دو محور اساسی این همگرایی دانست.
وی تعمیق روابط تهران - آنکارا را در ابعاد دوجانبه موجب تقویت روند همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای و همچنین ناکامی تلاش‌های دشمنان برای سوء استفاده از مسائل و مشکلات در برخی کشورهای منطقه در جهت دامن زدن به اختلافات و تفرقه افکنی و صف بندی قومی و طایفه‌ای بین کشورهای منطقه خواند.
سرمدی همچنین با اشاره به حساسیت و اهمیت برهه کنونی تحولات منطقه خاورمیانه، نقش ایران و ترکیه را برای کمک به کشورهای منطقه برای عبور از شرایط حساس کنونی و حفظ و تقویت روند همگرایی بین کشورهای اسلامی بر اساس اراده و خواست مردم و واقعیت‌های عینی هر کشور و به‌دور از مداخلات خارجی مهم ارزیابی کرد.
وی در این خصوص مشورت و رایزنی مستمر مسئولان دو کشور را در ابعاد دو و چندجانبه مهم توصیف کرد.
سرمدی همچنین آمادگی کشورمان را برای ادامه این گفتگوها و مذاکرات در جهت پیشبرد و توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه به ویژه در ابعاد اقتصادی، تجاری و بازرگانی، امنیتی و انرژی اعلام کرد.
فریدون سینیرلی اوغلو، قائم مقام وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار، ایران و ترکیه را دو کشور بزرگ و مهم منطقه توصیف و بر جایگاه مهم ایران در اولویت سیاست و روابط خارجی کشورش تأکید کرد و گفت: برای توسعه روابط با ایران اهمیت ویژه ای قائل هستیم.
وی بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده دو کشور در ابعاد دوجانبه و همچنین در هم‌افزایی و مشورت و تعامل سازنده در تثبیت صلح و امنیت و کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه تاکید کرد.
وی همچنین سفرهای متقابل مقامات عالی‌رتبه ایرانی و ترک و نیز رایزنی و مشورت مستمر میان آنان را در پیشبرد و توسعه بیش از پیش روابط و نیز کمک به حل مسائل منطقه خاورمیانه و نیز آسیای میانه و قفقاز مفید و مؤثر دانست.
قائم مقام وزیر خارجه ترکیه تقویت همگرایی و نزدیکی و همکاری تنگاتنگ ایران و ترکیه را موجب ناکامی تلاش بیهوده برخی طرف‌ها برای القای نوعی قطب‌بندی تصنعی بر اساس رقابت‌های قومی و مذهبی و طایفه‌ای در منطقه دانست.
قائم مقامان وزیران امور خارجه ایران و ترکیه همچنین بر ادامه و تقویت گفتگوها و رایزنی های مستمر میان مسئولان وزارت امور خارجه دو کشور برای برطرف کردن برخی موانع و مشکلات فراروی روند توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تأکید کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ] [ 18:34 ] [ محمدامین حاج حسنی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ برای افزایش اطلاعات عمومی تاسیس شده است. باتشکرازبازدیدشما
آرشيو مطالب
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 5519
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


کد بارش ستاره


کد ساعت فلش


کد بارش گل

فال حافظ

داستان روزانه
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت